Azt nevezzük taktikai médiumnak, amikor az elektronikus forradalom és az információ terjesztés új formái nyomán (például a mindenki számára elérhető kábeltévéadók vagy az Internet nyomán) kialakult olcsó, "csináld magad" médiumokat olyan csoportok és magánszemélyek használják, akik jogaikban sértve vagy a szélesebb kultúrából kirekesztve érzik magukat. A taktikus médium nem pusztán beszámol az eseményekről, de pártossága folytán mindig részese is - ebben különbözik leginkább a közönséges kommersz médiáktól.
        David Garcia és Geert Lovink: A taktikus médiumok ábécéje 
            http://mek.oszk.hu/00100/00140/html/
      
       
       
      
        
          “A III. Világháború információs gerilla-háború lesz, 
              ahol nem lesz semmi különbség polgári 
              és katonai részvétel között” 
/ a Tactical Media legénységének
    Marshall McLuhantól kölcsönzött mottója / 
        
       
      
        
              A jövő olyan kis lépések sora, melyek elvezetnek a múlt roncsaitól. Szereplői néha arccal előre menetelnek, vakon a hátuk mögött hagyott történelemre, máskor meg arccal hátrafelé, és csakis az eltűnt idő beteljesületlen ígéreteit látják. A jövő taktikai médiájának ígéretét – hogy véget ér a spektakuláris média-cirkusz, amint mindenki hozzájut az olcsó, ‘csináld magad’ médiális technológiákhoz, melyek a termelés és az elosztás új módjainak felszínre kerülésével válnak lehetségessé – az a Michel de Certeau inspirálta, aki 1974-es könyvében taktika és a stratégia fogalmának világos megkülönböztetését adta. A stratégiák, amelyek államokhoz, gazdasági hatalmakhoz és a tudományos racionalitás eszköztárához tartoznak, a határ, az én saját helye és az ellenségként definiált külvilág közötti szeparáció világos érzete körül formálódnak. A taktika a szeparáció privilégiuma nélkül hatol be a másik területére; nem frontális támadás egy külső hatalom ellen, hanem belülről végrehajtott, ideig-óráig ható infiltráció, rablások, eltérítések, trükkök és csalások révén. De Certeau azonban a maga distinkciójával szinte kizárólag az olvasás (a jelfogyasztás) azon hatalmára fókuszált, melynek révén az alávetettség szubverzióvá alakítható. 
        
       
      
        Joanne Richardson A TAKTIKAI MÉDIA NYELVEZETE 
            http://www.c3.hu/~ligal/ManaJoanne1.htm
      
        
       tactical media crew 
        http://www.tmcrew.org/
        
       tactical media in perspective 
        http://mediafilter.org/
        
       next 5 minutes, festival of tactical media 
        http://www.next5minutes.org/n5m/index.jsp
        
       Engage! Tactical Media 
        http://www.tacticalmedia.org/
        
       kommunication guerilla 
        http://www.t0.or.at/msguide/guerilla.htm
        
       adbusters 
        http://adbusters.org/
        
       artmark 
        http://www.rtmark.com/
       
      Culture Jamming
        http://www.rebelart.net/
        
       Billboard Utilising Graffitists Against Unhealthy Promotions
 
        http://www.bugaup.org/
        
       Guerrilla Art 
        http://www.directory.net/Arts/Visual_Arts/Thematic/Guerrilla_Art/
        
       L'association Résistance _ l'Agression Publicitaire 
        http://antipub.net
       
       http://www.abrupt.org/CJ/CJ.html
        
      http://www.sniggle.net/index.php
        
      http://www.sniggle.net/vandalism.php
        
      http://www.levity.com/markdery/culturjam.html